• A
  • A
  • A
  • АБВ
  • АБВ
  • АБВ
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта

Хэддон Эдвард

Ассоциированный сотрудник ЛССИ

Ванкувер, Канада

Образование:

  • PhD студент в области социологии, Университет Британской Колумбии (Канада): 2013-2018
  • Магистр социологии, Оклендский университет (Новая Зеландия): 2012-2013
  • Бакалавр (Hons) социологии, Оклендский университет (Новая Зеландия): 2011-2012
  • Бакалавр, объединенный major социологии и антропологии, Университет Саймон Фрейзер (Канада): 2006-2009

Должность:
PhD Candidate and Sessional Instructor, Университет Британской Колумбии

Исследовательские интересы:
социальный класс, неравномерное распределение доходов, социальная теория, идентичность класса, youth subjectivities.

Публикации:

France, A., Bottrell, D., & Haddon, E. (2013). Managing Everyday Life: The Conceptualisation and Value of Cultural Capital in Navigating Everyday Life for Working-Class Youth. Journal of Youth Studies, 16(5), 597-611. DOI: 10.1080/13676261.2012.733814.

France, A., Bottrell, D., & Haddon, E. (2013). The Role of Habitus and Reflexivity in Young People Managing Pathways out of Crime. International Journal on School Disaffection, 10(1), 11-27. DOI: 10.18546/IJSD.10.1.02.

France, A., & Haddon, E. (2014). Exploring the Epistemological Fallacy: Subjectivity and Class in the Lives of Young People. Young, 22(4), 305-321. DOI: 10.1177/1103308814548108.

Haddon, E. (2014). Fathers in Cultural Context. Journal of Comparative Family Studies, 45(3).

Haddon, E. (2015). Class Identification in New Zealand: An Analysis of the Relationship between Class Position and Subjective Social Location. Journal of Sociology, 51(3), 737-754. DOI: 10.1177/1440783314530529.

E-mail:
edward.haddon(at)alumni.ubc.ca

Academia.edu

 CV | Персональная страница

Текущие проекты:

The subjective implications of social class: Evidence from 38 countries

Using ISSP data spanning twenty years I explore the connection between the “objective” class positions of individuals and their own subjective perceptions of these circumstances. The study includes a review of the international writings on class, subjectivities and predictive models. This material will be used to operationalize an approach to the data that draws primarily on a relational measure of class. Through regression analyses, I seek to determine the mechanisms which orient subjectivities alongside social structural processes, and in turn how these structural processes affect and impact on individual subjectivity.

 
   

 

Нашли опечатку?
Выделите её, нажмите Ctrl+Enter и отправьте нам уведомление. Спасибо за участие!
Сервис предназначен только для отправки сообщений об орфографических и пунктуационных ошибках.