• A
  • A
  • A
  • АБВ
  • АБВ
  • АБВ
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта

Глэнвилль Дженифер

Ведущий ассоциированный сотрудник 

Адрес: Айова, США

E-mail: jennifer-glanville@uiowa.edu 

Резюме | Персональная страница


Образование, должности и почетные титулы:

  • 2007-по наст. вр. - ассоциированный профессор, департамент Социологии, Айовский Университет, США;

  • 2001-2007 - доцент, департамент Социологии, Айовский Университет, США;

  • 2001 - аспирантура, социология, университет Северной Каролины в Чапел-хилл, США.   

Научные интересы:  социальный капитал, доверие, про-социальное поведение.

Исследовательский проект

"The development of generalized trust and cross-national predictors of volunteering" (текущий)

Абстракт: Governments across the globe are increasingly measuring happiness, or subjective well-being, in their assessments of national well-being, and consequently, there is a currently great deal of interest in how to create policies that promote happiness. By some accounts, social welfare programs can promote greater happiness among citizens, whereas other accounts suggest that social welfare programs undermine happiness. My research aims to make several contributions to knowledge in this area by measuring more specific aspects of social welfare policies than previous research and untangling why different types of policies have their effects on happiness. In addition, I examine whether the potential effect of welfare state characteristics varies by income. Data on individuals come from two cross-national, cross-time datasets, the World Values Survey (WVS) and the European Social Survey (ESS). The models are estimated with hierarchical linear fixed-effects modeling to simultaneously estimate individual and country-level relationships and to hold stable and unmeasured characteristics of countries constant over time.

 

 

 

 

 

 

 


 

Нашли опечатку?
Выделите её, нажмите Ctrl+Enter и отправьте нам уведомление. Спасибо за участие!
Сервис предназначен только для отправки сообщений об орфографических и пунктуационных ошибках.